You are in my dreams

Idag känner jag mig lycklig!

Visst, dagen började segt med franska, matte, fysik osv.. Men efter skolan började livet! (eller efter att ha taggat hela dagen)

Efter att ha gått runt på stan med Frida en stund så gick vi till Sushi Bar! Vi var helt ensamma i resturangen och det var sjukt pinsamt att beställa. Man mummlade fram något som liknande Mellan Sushi och en cola. Tillsammans gick det på 109 kr. (lite dyrt kanske?) Efteråt tog vi för oss lite buljong-soppa och ett glas vatten. Jag hade räknat med vänta länge på maten så jag satte mig till rätta och tog fram träpinnarna. Max 5 minuter senare kom maten. Frida som aldrig ätit Sushi krävde att få reda på vad allting var på tallriken.. jag som inte ens visste om sushi kom ifrån japan, eller kina såg ut som ett frågetecken och sa:
- Jag vet inte...
Men när vi liks våga oss på wasabin med lax - sushi flög man till himmelen! Gud så gott! Vi satt över en timme och nöjt av våran mat. Som endast bestod av : 4 "rullar", 4 lax, 2 räckor och 1 tornfisk. jag visste sen förr att man blir så sjukt mätt av sushi så jag blev inte förvånad när jag saktade in min ätar fart (ifrån slow till orörlig) efter 3 st.

Efter att ha suttit och kommit över ens om att det här var fan mycket bättre än pommes gick vi till Cafe Station, där vi skulle plugga. Jag beställde en Station Speciall (med after 8 choklad) och en Chokladmoussetårta. Frida tog vanligt svart kaffe med kladdkaka. (jag säger inte de högt, men fridas kladdkaka var HIMMELSK)
Iaf, där satt vi med blicken mot trafiken och pratade om allt mellan himmel och jord. (och pluggade väldigt lite) Jag vet inte hur länge vi satt där, men runt halv sju tänkte vi att det var dags att fara hem.

Väl hemma så pluggade ja lite till.. sen märkte jag att det var jobbigt så jag tog ett bad! Så nu så är ja fett nöjd, mätt, luktar gott och mår bara allmänt bra!!

Hur mår du idag?


Man blir lyckig av konstiga saker ibland !

A happy spot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0