Oboy, Fil, Vin och Kaffe.

Idag hände mig något märkligt..

.. Jag hade just ätit på Landstinget och vid busshållplatsen inte långt därifrån satt en söt gammal dam. Glad som jag var efter att ha fixat fysik nationella log jag glatt åt henne när jag satte mig ner. Då började hon helt plötsligt prata med mig! Först hörde jag inte vad hon sa, så jag var tvungen att ta av mig mina hörlurar och fråga dumt:
- Vaaa?
- Vet du hur lång tid det tar för bussen att komma hit? Hinner vi med 11:38?
Jag skakade på huvudet och sa något i stil med:
- Nae, det tror jag inte, klockan är ju nu 11:55...
- Och nästa buss går inte förens kl 12:10.. nej då hinner man gå till nästa hållplast! sa hon och reste sig upp..
Jag nickade intygande och så började hon gå.. Jag vet inte vad som for i mig, men jag följde efter henne. Längs vägen till "Universum" pratade vi om vädret och om hur hon hade varit hos docktorn.. Nästan allt mellan himmel och jord.
När vi var frame så sa hon igen:
- Nej ja tror vi hinner till nästa också!
Och vi fortsatte gå hela vägen till Sjukhuset.

Vi fortsatte vårt stillsamma, men ändå trevliga pratstund. Och jag fick reda på att hon snart skulle ta pension.. Så gammal var hon!
När vi kom in på bussen (8:an) så märkte vi ganska fort att den var överfull. Jag lät henne (så ädel som jag är) sitta ner medan jag stod och vi fortsatte vårt samtal, som nu övergott till bussbiljetter. Då flickade en annan kvinna in lite i samtalet och utbytte information. Det slutade med att hela bussresan stod/satt vi och pratade om hur mycket makt en busschafför kan ha. Sen när jag sen hoppade av så sa jag hej då till de båda, Slog på Mp3 igen och gick nynnande hem..

Att det finns så socialla personer? Jag blir typ glad!

Sen när jag även berättade för Mamma och Pappa (ja jag delar denna information med världen) så skrattade pappa och sa:
- Ja, du kommer nog bli som jag. Snacka med stenar.
(internskämt)
 Så som slutsatts så har jag alltså blivit ett steg närmare att bli som min förebild ! Yatta!


Men nu måste jag nog börja bära ut saker i husbiln! mamma har redan sagt till mig två gånger.. tihi!




Vissa spelar brännboll och super sig fulla på fysik gränd, andra drar iväg med husbilen och fiskar med sin far!


Pappas Flicka

Kommentarer
Postat av: Jens

Så du går och blir vän med pensionärer du :P

2009-05-31 @ 22:21:23
URL: http://kizzm0.blogspot.com
Postat av: Jens

Och vart kom vin ifrån?

2009-05-31 @ 22:24:53
URL: http://kizzm0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0