Confess to me

jag har varit duktig!

jag vaknade kl 10:30 och gick för att äta en risifrutti. Kvällen innan hade jag bestämt två saker:
1. jag ska bli brun så inte jag ser blek ut när peter kommer hem.
2. Jag ska rensa i jordgubslandet.

Sagt och gjort. klockan 11 gick jag och började min färd genom den enorma mängd ogräs. Det var en tuffkamp. Brännäslor, brännande sol, spindlar och gu vet hur långa rötter gjorde inte jobbet lättare. Och att jag bara var i för i korta shorts och linne gjorde det ännu värre. (men brun skulle jag ju bli!) 4 timmar tog det. Dum som jag är ibland tog jag ingen före-bild, bara efter och en bild på hur mkt ogärs de var. tihi!


jobbjobbjobb

Efter det var det mer jobb. Mamma ville ha hjälp med häcken och att lägga stenplattor på framsidan. Duktig dotter som jag är hjälpte jag till ( mutade med glass). Klockan tre var mamma hungrig så det blev middag. Subway mackor! Hur gått som helst!

gottigott!

Efter det städa jag mitt rum! Gud vad mycket kläder en kvinna kan ha.. jag blev helt trött när jag hade burit allt till tvätten.. Och ändå hade jag i gaderoben... undra hur mkt jag egentligen använder? Borde kolla upp det.

Sen då? Tja, lite plugg och lite marängswichss gjorde kvällen bra. + att jag har kommit på en ny super berättelse! Eller rättare sagt, kommit på en super händelse till en gammal. (nej det är inte john och johan sorry!)

fast det ett nedslag idag var ju förstås att jag fick ig på kemin......... sommarlov, snälla skynda!

Lite random bilder jag tog idag:

plommonträdet

Äppelträdet

Pärlor i vinden

cute flower





Btw så fick jag 5 fiskar! Fast de va så små att jag satte tillbaka dem!

solbränd

Kommentarer
Postat av: Peter

jag var trots allt brunare ;D

2009-06-01 @ 03:38:45
URL: http://westmountain.blogg.se/
Postat av: Jens

Jag har också stött på spindlar idag, och det var onice :( Stora och läbbiga i vardagsrummet.

2009-06-01 @ 22:45:07
URL: http://kizzm0.blogspot.com
Postat av: Jens

Mique, vänster om Sandys :p



69kr per filur ^^

2009-06-02 @ 23:07:23
URL: http://kizzm0.blogspot.com
Postat av: Jens

När du sätter tån i hjulet så är det fortfarande tån! :P



Och ja, det bildas inga märken eller något(Men jag tror jag faktiskt för första gången fått ett blåmärke ute på toppen av lilltån som typ inte ska gå?)

2009-06-02 @ 23:12:39
URL: http://kizzm0.blogspot.com
Postat av: samira

Hurtigt hörru!

Sv: har lovat ta med andré (säkert fler som jag bara inte minns)i handväskan men han kan säkert trängas ;)

Jaså ni har flyttat :O

2009-06-03 @ 19:43:09
URL: http://pepparkakssam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0