Nattligt äventyr

Ibland tror jag att jag är fem år..

Igår kväll var lite folk över och såg film med mig å Anton. Laddat med Chips, dricka och glatt humör så satte sig lilla jag i soffan och mådde ganska bra. Då, i det ögonblicket kom jag på vilka som hade valt film, och vilka jag egentligen såg med. Frida, Anton och Jens. (Johanna och Johannes var också där, men de hade ingen rösträtt)
Vad tror ni det blev?! Jo! Inget minder än The Gruge (?) äckel 3! Inte klara jag av sådana filmer?! Hyperventilerande och gömnde under en allt för varm filt såg jag filmen mellan fingrarna och hoppades på de bästa.
Efter filmen så bestämde jag att vi skulle se något scrubs avsnitt. För att komma på bättre tankar. Vilket funkade underbart bra. Sen efter mängder av Youtube klipp och glada skratt drog alla människor. (Och ja, jag körde ut dem. Jag ville sova)
Trött like hell gick jag ner till min mörka lilla källare och somnade ganska fort. Klockan var då ca 1:30.

Klockan 03:15 vaknade jag upp, kallsvettig och panikslagen. De kändes som om någon, eller något hade tittat på mig när ja sov. Min nattlampa (Ja, alla coola människor har en sån) ville inte lysa upp rummet nog så jag var tvungen att ställa mig upp, springa till lysknappen på andra sidan rummet och ge lite lys till mitt rum. Ingen stans var de någon äcklig, blek liten japan som stirrade på mig. Så jag tog en av mina ny köpta Lilla-Kitty bok och läste den (Det tar max en halvtimme)

När Kitty hade löst mysteriumet om de försvunna pengarna var jag fortfarande rädd. Det var för tyst. Jag klarade inte trycket. Fast jag visste att datorn var en våning upp. Allt jag behövde göra var att springa över den mörka hallen upp i trappen och jag skulle vara frame. Fort gick det. Känner man att ett gruglande monster jagar än så går de jävligt fort. Väl uppe letade jag snabbt efter min dator i mörkret, men den var ingenstans!
Anton har den nog tänkte jag och gick långsamt och tyst upp för den andra trappen för att komma till andra våningen. Väl uppe och inne i antons rum så frågade jag honom om jag inte kunde sova hos honom. Soffan var redo och väntade på mig med ett skönt täcke och några tunna kuddar. Jag la mig ner och hörde hur min bror somnade om. Klockan var då 4 omkring.

Jag låg uppe en stund, hur länge visste jag inte. Tänkte på allt mellan Inu Yasha, till Caramelldansen. Försökte fly ifrån spöket i mitt huvud så fort som möjligt.

Den natten drömde jag helt randome drömmar. Mest mardrömmar om hur folk blev hajar och åt varandra och hur jag löst myseriet med the gruge. En posetiv sak var att jag drömmde att jag hade en hund, den var jätte söt och lydig och höll mig sällskap när jag var rädd. Hon till och med lös med ficklampa igenom brevinkastet när jag skulle komma hem sent efter en fest.


Såå.. Vad kan vi dra för slutsatts av denna natt? Jo dessa:
Natalie ska Absolut aldrig se skräckfilm och sen lämnas ensam med hennes tankar. Det är nästan som mord.
Och ska hon göra det, så ska hon antingen ha en jätte söt och trogen hund, eller en snäll lille bror som egentligen nog bara tycker hans två år äldre stora syster är löjlig.



be with me tonight?

Kommentarer
Postat av: Linda

åh äntligen någon som förstår mig :)

jag blir också sådär löjligt rädd för skräckfilmer och det känns som att det bara är jag som blir sådär rädd :P

2009-03-06 @ 22:57:10
URL: http://automatickid.blogg.se/
Postat av: Peter

du har det då svårt Natalie... :( lovar att skrika med dig nästa gång vi ser äckliga grudgefilmer... (john somnar ju bara! :()

2009-03-07 @ 18:26:33
URL: http://westmountain.blogg.se/
Postat av: Amy

Oh jag hatar skräck-filmer ocksa!

Välkommen till klubben!

2009-03-08 @ 00:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0