Det sprutade vitt kladd överallt!

idag har jag varit i skolan.
Men innan jag for dit, så skickade jag ett litet test sms till alla olika människor som började skolan just idag.
"Är glaset halv tomt, eller halv fullt?"(Jag ville kolla hur många människor som var lite optimistiska denna måndag. )
4 st svarade halv fullt
Fler svarade halv tomt
Några sket i att svara över huvudtaget
En undvek frågan
och En frågade vad jag tyckte..
Liten kul undersökning så där på morgonen.

Skolan flöt på som den brukar, Franska verb som leder till inget självförtoende. Matte som leder till frågetecken. Fysik som leder till magont. Historian som leder till leenden. Engelska som leder till att sluta tidigt.
En ändå lång kedjereaktion skolan alltså.. Och slut formlen blir:
Ett leende frågetecken med inget självförtoende och magont. (Men, hon ler ju i alla fall)

När jag kom hem idag fick jag en skål med grädde och en order: Vispa!
jag vispade och vispade och vispade..
Det sprutade vitt kladd överallt! På kläderna, i håret, på golvet, på datorn . . .  jag ska inte vispa grädde..

Dessa bilder blev resultatet..


Kladdistjejen

Kommentarer
Postat av: Jens

Det heter ju halvfullt, för halvtomt, låter stört :o



Och något mer stört är att " det sprutade vitt kladd överallt " kan misstolkas.

2009-03-10 @ 22:07:22
URL: http://kizzm0.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0