And I'm Back!

ojoj, vilken midsommar!

Har varit i vännes i fyra dagar, kom hem igår runt halv tre på dagen. Där hade jag varit på Riksmöte för SBU*. (sveriges blåbands ungdom.) Så mycket hända att jag omöjligen ta upp allt. Så jag kommer ta upp några få saker istället. tror ja, eller så kommer det bli att jag skriver upp allt som hände och de blir ett jätta långt inlägg! vi får se!



Torsdag
Jag och syrran anlände på morgonen och var ganska trötta, speciellt jag eftersom jag inte hade sovit något kvällen förre.. Jippy. Vi satte upp tältet vi skulle bo i de närmaste dagarna och väntade in de andra. De kom gradvis hela tiden. Vi började att ställa ordning fiket som jag och Erina skulle skötta om. Efter klockan 12 kom alla de andra från andra delar av Sverige. De var så där lagomt slitna ifrån bussresan men de gick.
På kvällen sen for vi på Vännes bad och badade, lekte lekar (så som såpfotboll! As kul) åt god mat och sålde fika. Ganska nice. fast det var lite kallt.. jag badade inte för erina hade inte berättat att vi skulle bada så jag hade inga badkläder med mig. (ganska tur tycker jag, de var ju trots allt kallt!)
Vi somnade mellan klockan 02:00-02:30 den natten.

Fredag, Midsommar
Ganska lugn dag på morgonen. Klockan 3 så åkte vi med bussen till Pengsjö och skulle fira midsommar. De regnade när vi kom, och det regnade i nästan 4 timmar medan vi var där tror jag. inte kul. Jag var också fett trött efter att bara ha fått sova 4-5 timmar i två nätter i rad så jag somnade på en soffa som ett barn. Senare var det Blue Star Show där några medlemmar gjorde lite randome stuff. Ganska kul faktiskt.
Sen så skulle de dela ut stupiendum. Och så klart hade Erina, utan min visdom nominerat mig till det! Så det kom som en chock när de började beskriva min personlighet och saker jag hade gjort för SBU. Sen när de sa något om en Bangen så var det självklart. Jag var Årets SBUare. Jag gick fram och log glatt, höll ett kort tack tal och gav prisutdelaren en kram. Sen gick jag tillbaka lugnt och sansat....... (I min bubbla, som de andra såg de var det en snubblande, röd färgad litet troll som gick snabbt upp på scenen. tog priset och viskade något om hon måste hålla tacktal, prisutdelaren som för övrigt hette Martin sa nej, men han ville ha en kram. Så han fick en snabb kram och hon snubblade ner därifrån, röd som vet inte vad. För att "rädda" situationen så gjorde hon också en dålig segerchest. yeey!)
Jag fick en jättefin silver länk/halsband och ett diplom. *Stolt*
Senare så var det folklekar som är samma sak som fula danser de dansade på 1500 talet. Men kul var det!


Lördag
Idag var det Årsmötet som ägde rum. Så då satt man i ett rum med andra 40 pers och disskuterade hur vi skulle göra SBU bättre. Själv ritade jag och blev en ny medlem i Aktivitetsrådet. Spännande spännande!
Sen vare det Ligretto tävling som både jag och Erina var med i, Erina vann tom och fick ett Ligretto! Hur coolt som helst! (ni som inte vet vad det är, så är det här en sida: Frågor)
Vi hade också brännbollstunering, vart av vårt lag: Tjejer Kan. Blev två, tror jag. Vi grillade hamburgare och lekte fler lekar. fett nice!
Sen eftersom det var sista natten så var jag uppe till 3, istället för 2.. yeeey!

Söndag
Dagen alla skulle hem.
Vi städade, packade och fixade. inte så mkt egentligen. Som avslutning blev de en klassisk Kramring.


Jag tog inte upp ALLT iaf.. men det blev en den ändå. Menmen, så är det. Tyvärr tog jag inga bilder.. fy på mig.



*SBU är en nykerthetsorgination som är bygd på en kristen livsstil. Vilket beyder att man inte behöver vara kristen för att gå med, men man ska leva på de kristna grunderna dvs behandla andra som du själv vill bli behandlad och sånt. och så klart ska man vara nykter! Deras hemsida är: www.sbu.nu


Living Dreming

Kommentarer
Postat av: Peter

ehh, what? du är typ inte kristen?

2009-06-22 @ 18:11:46
URL: http://westmountain.blogg.se/
Postat av: Daniel

Bråååda tider, låter som en trevlig helg!

2009-06-24 @ 10:27:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0