Tonari no Totoro

jag tror jag ska dö.

Så himla söt film! Läskigt att Johannes känner mig så bra, menmen!
Tonari no Totoro, eller Min granne Totoro som vi skulle säga på svenska. Det är en film på 86 minuter om två skrikande flickor. (ja de skriker så tv högtalarna sprängs) De har just flyttat till ett nytt hus som sägs vara ett spökhus. Men det kryllar bara av några svarta "puffar" med ögon. (fy på mig, kommer inte ihåg vad de heter)

Filmen är full av magi, kattbussar, platdanser och mycket mycket mer! Den är jätte fint ritad vilket alltid är ett stort +!
Sådan charmig och söt film kan bara göras av Hayao Miyazaki! (Han är för övrigt min just nu topp favorit!)

Man blir så härligt varm av den och man känner sig som ett litet barn igen! (Och ja, man skriker som en animerad japans flicka men det säger vi inte så högt)

Jag rekomenderar den till ALLA! (och då menar jag med du med)


Slumpmässiga bilder

Kommentarer
Postat av: Johannes

Rekommenderad för alla var väll att ta i :P



Men den är helt klart bra! dock ser jag den gärna inte fler än en, eller två gånger...

2009-06-08 @ 23:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0