Denna dag tillägnas..

.. min söta bror Anton!

Han är ju så duktig och gick ut 9:an idag med as bra betyg! *applåderar*
Så jag och syrran min körde honom till vindeln kl 07:30 så vi kunde vara med på hans skolavslutning.
Klassikern i kyrkan kändes in i tårna och nostalgin tog ett fast grepp om mig. Fast tyvärr så hade tydligen kören temat - "dumpa mig" så de blev ingen riktig sommarkänsla för ens alla börja sjunga "Idas sommarvisa". Sen så var det de ena dryga talet efter det andra (det är ju trotsallt skolavslutning, alla tal är dryga) och efter några utmärkelser fick alla gå ut ur den lilla kyrkan. Där möttes man av smågrå himmel men måttlig värme. Jag och Erina gav Anton en kram sen körde vi in till Vindeln centrum för att vänta på taktorn, som för övrigt körde förbi 5 gånger.. (vi skrek och hejade på dem tre av gångerna)

Mat på IM's sen och fika på det lilla fik som finns där. Jag ritade medan Erina kollade upp lägenheter. Sen när klockan drog sig mot 2 for jag och Erina till Renfors där vi möte upp de glada lilla barnet. Han visade sina betyg och vi for hem.


Så, Grattis lill straffet till att äntligen gå ut renforskolan!


yeeeeah!

















big sista

Kommentarer
Postat av: Johannes

Och jag som alltid tyckt att anton verkar vara en smart person :P.. jag hade tydligen fel. bilden säger ju allt...



hm. Vindeln.. har de goda kakor där?



Och jag hoppas det inte är din dysse "Skools out"

LOL...

2009-06-12 @ 21:16:43
Postat av: Jens

Man ska inte åka traktor i högstadiet.. Det är en student tradition!

2009-06-12 @ 23:51:55
URL: http://kizzm0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0