Biovecka!

Jag känner mig bra, nu är de för andra kvällen i rad jag har varit på bio. Lycklisviss har jag sett olika filmar. Väldigt olika skulle jag vilja säga.

Första filmen jag såg var, så klart, Transformers: The Revenge of the Fallen


Så klokren! Våld, actionscener man skakar av, kärlek, snyggaste tjejen har den töntigaste killen, dåliga skämt man bara måste skratta åt osv. Jag kan bara säga en sak: Jag blev så kär i denna film, att jag 1. hoppade upp och ner i stolen och fick Peter irriterad. 2. Var tvungen att söka på Optimus Prime när jag kom hem och funderar fortfarande att byta bakgrundsbild på datorn...

Av mig får den 4 av 5.
Varför inte 5 är för att tjejen var helt klart för töntigt i vissa scener. (ja, det kan sänka betyget. Speciellt om tjejen i fråga MÅSTE hålla hand med någon när hon springer..)

Vem skulle jag rekomendera flmen till?
Till nästan alla killar. För jag anser om något att detta är en killfilm. Om man inte gillar slisk och slask. Även om den inte har så mycket till handling enligt vissa, så är det helt otroliga scener!


Filmen jag såg idag då var något Helt annat!

OhYeah, The Proposal.
i
Raka motsattsen till den andra filmen. Socker söta scener, as häftiga farmödrar, manliga stippor, Underbart söta pojkar osv.
Även om detta är en helt annan slags av film, så tycker jag minst lika mycket om den! Den gick rakt in ihjärtat på en! Man satt och skrattade, grät och "aaaaaaaw" under hela filmen. Allt man blir arg på efteråt är att man själv vill ju ha ett sådant sagoförhållande. ..

Denna film får nog 4 av 5 här också.
Varför? Det är lite för mycket av en tjejfilm för mig ändå. Och den var föresägbar. Även om man inte vill säga det högt.

Vilka se denna film då?
Det måste ju få vara tjejerna. Jag tror hela bio salen var fylld till 95 % tjejer. Killarna som var där var aningen pojkvänner, eller bara lättövertalade killar. Jag tveckar en kille skulle gilla den här, fast om ni vill ge den ett försök so go a ahed! Och för er tjejer som vill se den: Puppy eyes på Ryan Reynolds kan man dö för! *kyyyyaa!*


Så, det har blivit två HEELT olika filmer dessa dagar, som tur är med olika människor också. Fast jag tycker ni ska fara å se iaf Transformers på bio, om ni inte har en egen biograf i källaren eller nått.

För övrigt så ska jag till Piteå dansar och ler imorgon! AS taggad!!! Vill typ sova så jag kan vakna någon gång. (hihi)
Men de kan ja förstås inte.. jag har tvättat like hell idag och ändå är inte allt torrt.. *fail* så jag måste vara minst uppe 1 timme till så jag kan byta i tumlarn.. jippy.. Sen påminde peter mig att ja måste ha med handduk! (ooops) Så nu måste jag ner, packa om allt (jag vet inte vad jag har med mig längre) och sen sova! (klockan 3 troligtviss om jag känner mig rätt)
En sak jag har med mig iaf är mina piller ! *rövhatt*
Ha de så bra så hörres vi efter helgen!


Been there. Done that.

Tjohotjohej.

Kommentarer
Postat av: Peter

piller? what? :o

2009-07-24 @ 00:11:06
URL: http://westmountain.blogg.se/
Postat av: Daniel

Man tackar för filmtipsen!

2009-07-24 @ 09:31:16
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jens

Transformers är stört bra, tycker den förtjänar 5/5 ! Megan Fox är snygg och får vara töntig ibland.



Så din nya idol är Optimus Prime? Jag tycker Bumblebee är fräck ;p

2009-07-25 @ 01:15:52
URL: http://kizzm0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0