Lyrik på svenska lektionen

Som sagt, idag hade vi Lyrik på svenskan.. vi fick läsa en dikt av en kvinna som skrev "korsrim". Den var inte så bra.. inte om man jämnför med en förslags dikt som va med i ett annat häfte vi fick.

"Balladen om den Kaxiga Myran."
Jag uppstämma vill min lyra, fast det blott är en gitarr
och berätta om en myra som gick ut att leta barr.
Ha gick ut i morgon diset, sen han druckit sig choklad
och försvann i lingonriset både mätt och nöjd och glad,
både mätt och nöjd och glad.


Ni kanske förstår vad jag menar ;P Om inte, så har jag iaf en länk till denna muntra, men dock även sorliga lilla ballad!
http://www.youtube.com/watch?v=j2vA_727ZNw
Dock har jag inte lyssnat på den, jag sitter ju trots allt på lektion. xD

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Frida

svar: peter är orolig över den! hehehehe =D

2009-01-16 @ 10:00:48
URL: http://frigus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0