Nytt Favorit ord!

Tja!
Jag har hittat ett nytt favorit ord.. ehm.. jag vet inte riktigt varför jag gillar de.. om det är själva ljudet på tugan eller om det är vad det innebär.. antar de ksk är en liten blandig xD (uuuchs vad pervers jag blev xP)
I alla fall.. mitt nyra favort ord är :
Åtrå
Hittade även en ganska fin bild på Google när jag googlade ordet.... den e liksom.. fin.. men lite.. ehm.. pervers.. men eftersom jag har nu kommit överrens med mig själv att jag är det så antar jag att det är okej!

Jag menar, hur sexig är den inte???

Men vi ska inte bara sitta och skriva om sexiga bilder.. då blir de hela en porrsida .. lol.. xD
Iaf, jag slog upp ordet i en synonym ordlista.. vilket gjorde inte de hela så mkt bättre..

åtrå subst. häftig längtan, passion, lust, lusta, lystnad, lidelse, begär, begärelse, längtan, trängtan, åstundan; upphetsning, kåthet, brånad, brunst, kättja, könsdrift, älskogsbegär

åtrå verb häftigt åstunda, längta starkt efter, älska passionerat, begära, eftertrakta, trakta efter, eftersträva, sukta

Ni ser ju.. Egentligen är det en ganska fin innebörd... egentligen!

Men men, för att rädda mitt skin från att bli en pervers jävel så kan jag säga att mitt förra favorit ord vad :
Beloved

Här hittade jag också en fin bild! =D (Googel is my friend)
Fin va? =)

Iallafall.. nu ska jag sluta skriva mer om mina ord.. de slutar ändå illa..
hejhej! ^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0